5 projekata koje bi svaka mama trebala započeti u novoj godini

unsplash.com

Svaka nova godina sa sobom donosi i nove odluke; nekih ćete se držati, a neke ćete brzo prekršiti. Vjerujem da biste bile ponosne na sebe da ih se držite što duže, odnosno da one postanu dio vašeg života.

Danas vam predlažem pet organizacijskih projekata koji će vam pojednostaviti život i vrlo lako postati dio vaše rutine. Ja sam ih započela još prije nego što sam postala mama, a mislim da sada bez njih ne bih mogla funkcionirati.

Krenimo onda redom:

  1. Korištenje planera

Ako još uvijek ne koristite planer, nova je godina odlično vrijeme za početak!

Možete birati između onih papirnatih i digitalnih, ovisno o vašim potrebama i željama. Ako vam je draži miris papira i okretanje listova, odaberite papirnati, a ako ste sklonije praktičnosti možda će vam se više svidjeti digitalni. Isto tako, papirnati planer možete kupiti ili same napraviti, a kod digitalnog planiranja možete odabrati aplikacije koje su već „ugrađene“ u softver mobitela ili na netu pronaći one koje vam se više sviđaju.

Zašto započeti ovaj projekt?

  • bolje upravljanje vremenom
  • manja je mogućnost da ćete zaboraviti neki dogovor ako vrijeme i mjesto sastanka zapišete
  • jednostavnije praćenje ispunjavanja ciljeva
  • zabavno je

 

O mojim zgodama i nezgodama s planerima možete čitati ovdje.

 

  1. Praćenje troškova

Praćenje troškova prvi je korak u upravljanju kućnim/osobnim financijama. O tome se, nažalost, malo govori u školi pa mi kao odrasle osobe najčešće preuzimamo obrasce svojih roditelja.

Započeti s praćenjem troškova nije komplicirano; trebat će vam jedino malo discipline, kutija u koju ćete odlagati račune i tablica. Prvi se korak odnosi na skupljanje računa, drugi na izradu tablice, a treći na zapisivanje samih iznosa.

Zašto započeti ovaj projekt?

  • jedini način da otkrijete koliko novca trošite i na što ga trošite
  • potrebno za analizu troškova (i shodno tome moguću uštedu)

 

Ostale detalje o ovom projektu + besplatnu tablicu možete naći ovdje.

 

  1. Planiranje tjednog menija

Vjerujem da većina vas ima problema s osmišljavanjem jela koja ćete svaki dan kuhati. Ako u obitelji imate i bebu koja tek kreće s dohranom, situacija može postati kaotična.

Da biste to spriječile, probajte osmisliti jelovnik za neki određeni period (u početku za nekoliko dana pa onda možete i tjedan ili dva). Prelistajte kataloge trgovina u kojima najčešće kupujete i označite ono što je na sniženju + pretražite naše poznate gastro blogove za inspiraciju. Na komad papira ili u mobitel zapišite koja biste to jela voljele spremiti i kraj svakog, uzimajući u obzir vrijeme koje vam je na raspolaganju, budžet, želje vaših ukućana, dostupnost namirnica itd., napišite dan (npr. varivo od poriluka – četvrtak). Na drugi dio papira napišite i potrebne namirnice – s tim ćete popisom otići u kupovinu.

Zašto započeti ovaj projekt?

  • ušteda vremena – nećete svaki dan „razbijati“ glavu s time što skuhati za ručak/večeru niti ćete vrijeme gubiti na svakodnevne odlaske u trgovinu
  • ušteda novca – budući da u trgovinu idete s popisom, kupit ćete samo ono što vam zaista treba

Još detalja i zanimljivih savjeta o planiranju menija možete naći ovdje.

nemam vremena kuhati, nije opravdanje: TOP 5 jela za 30 minuta (supermame.hr)

  1. Raspored čišćenja

Bilo da živite u malom stanu kojeg kompletno očistite za dva sata ili u kući za koju vam treba duplo više vremena, raspored čišćenja je vrlo korisno „pomagalo“ (pogotovo ako je jedna od vaših novogodišnjih odluka bila čišći i uredniji dom).

Napraviti ga možete vrlo jednostavno; na prazan papir popišite sve ono što trebate očistiti pa onda kraj svake aktivnosti dodajte vrijeme (npr. pospremiti krevet – dnevno, oribati kadu – tjedno…).

Zašto započeti ovaj projekt?

  • ne morate se prisjećati što i kada morate očistiti
  • znate kad ste zadnji put nešto očistili, npr. pećnicu
  • koristan kad se preselite u drugu kuću ili kad tinejdžeru morate objasniti kako kuću održavati čistom

 

Više o rasporedu čišćenja možete pročitati ovdje.

 

  1. Stvaranje modne kapsule

Ovaj zadnji projekt možda i nije za svakoga (posebno za one koje uživaju u novim krpicama), ali definitivno ga možete započeti pa vidjeti odgovara li vam.

Ako još niste čule za ovaj pojam, modna kapsula ili izvorno „capsule wardrobe“ podrazumijeva manju kolekciju osnovnih komada odjeće koji se mogu kombinirati na različite načine. Mijenja se svake sezone, a obično uključuje hlače, majice, haljine, jakne, cipele, torbe i nakit (donje rublje, odjeća koju nosite kad ste doma, pidžame i stvari za vježbanje nisu uključene).

Ovaj se termin pojavio još sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a pojavom blogova kao što je Be More With Less (Project 333) opet je dobio na značenju.

Neke blogerice spominju da bi u kapsulu trebala biti uključena 33 odjevna predmeta, neke 37, no, iskreno, mislim da taj broj i nije toliko važan dok god se brzo i jednostavno možete odijenuti za svaku priliku (i za šetnju do parka i za bratovu svadbu).

Zašto započeti ovaj projekt?

  • manji broj odijevnih komada rezultira boljom preglednošću ormara
  • brzina pri odijevanju (nema stajanja pred punim ormarom i razmišljanja o tome kako nemate što odijenuti)
  • ušteda novca
  • bolje shvaćanje o osobnom modnom stilu

 

O mojem iskustvu stvaranja (trudničke) modne kapsule možete čitati ovdje.

I to je to! Je li neki od ovih projekata već dio vaše rutine ili ih se tek spremate usvojiti?

PETRA Supermama i zaljubljenica u organiziranje, planere, TO DO liste, lejbel mejkere, uredski pribor, čišćenje i raščišćavanje, minimalizam, jednostavne dekoracije i uređenje prostora s malim budžetom. Odgovorna, tiha, uvijek spremna pomoći, nespretna, pedantna.