majka i kćer otkrile su nam sve o svojem obiteljskom biznisu i kako funkcionira rad na daljinu

Iza hrvatskog brenda Melli Aromatica nalaze se Vesna Sirovina, arometerapeutkinja i Ivana Grčić zaslužna za marketing i odnose s javnošću. Vesna i Ivana nisu samo poslovne partnerice, nego prije svega majka i kćer. Priču brenda započele su 2012. godine, a prošle je godine njihov team dobio pojačanje – Karlo Jelić, mladi dizajner, zaslužan je za sve fotografije i vizuale koje možete vidjeti na društvenim stranicama i web shopu. Marketing team-u se prije nekoliko mjeseci pridružila i Ivanina bivša kolegica s novinarstva, Andrea Tomljenović, a friško i Karlova kolegica s faxa, Nola Bokun. Dizajner Aleš Horvatek zaslužan je za izradu web shop-a te održavanje istoga.

Kako je započela vaša priča?

Mama je po struci ekonomistica i ostala je bez posla pa je odlučila barem djelomično ostvariti svoj veliki san koji je bio da postane farmaceutkinja. Vesna je svoj san malo realnije oblikovala (tada je imala 45 godina) i krenula je na radionice izrade sapuna, a zatim su se tečajevi i radionice gomilale. Put ju je doveo do učilišta Adrianus gdje je dobila certifikat aromaterapeutkinje. Ja sam u to vrijeme studirala novinarstvo i paralelno radila kao content creator za Mondo.hr, a zatim i Abrakadabra.hr. Moramo priznati da smo obje sretne što su nam se putevi isprepleli i što danas pišem o svemu što moja mama radi vlastitim rukama.

Kako se slažete, ne samo kao majka i kćer, nego kao i poslovne partnerice?

Oduvijek smo bile jako bliske i danas držim do toga da je mama moja najbolja prijateljica. Moram priznati da je u početku zaista teško bilo odvojiti privatno od poslovnog jer smo i živjele i radile u istoj kući, u Samoboru. S vremenom smo ipak naučile to odvajati. Danas kad se čujemo telefonski, oslovim ju s “Vesna” ako pričamo o poslu, a mama kad smo privatno u razgovoru! Čini se kao sitnica, ali obje znamo odmah na početku razgovora u kojem smjeru idemo s razgovorom. Bitno je da svaka radi svoj posao – ja se ne petljam u recepte, a Vesna u online dio, ali svaka kaže svoje ideje pa ih, ovisno o kvaliteti, skupa razradimo.

Pročitala sam da je 2017. godina označila životnu prekretnicu za tebe. Kako se tvoj život promijenio?

Da, 2017. je bila prekretnica mog života u kojoj sam: početkom 1.mjeseca upisala magisterij Komunikologije i odnose s javnostima u Varaždinu, na kraju 1. mjeseca sam (ponovo) srela svoju prvu ljubav i započeli smo vezu na daljinu (on je živio u Njemačkoj), u 8.mjesecu sam zatrudnjela, u 10. preselila u Augsburg, u 12. se udala, a paralelno i dalje studirala u Varaždinu (veliko hvala svim profesorima što su mi maksimalno izašli u susret tijekom trudnoće), i naravno, radila s mamom na Melli!

Kako izgleda jedan tvoj radni dan?

Svaki radni dan kod mene izgleda drugačije, ali je početak svakog od njih espresso! Vremenskog okvira za radni dan zapravo nemam, jer moram razlomiti posao na više puta u danu. Zapravo kod mene nema radnog tjedna, radim kad stignem.

One dane kada sam u homeoffice-u i kćer Anni je u vrtiću, komunikacija s Vesnom i ostatkom tima je na prvom mjestu. Svaki dan radimo na održavanju društvenih mreža, i stvaranju kvalitetnog sadržaja te nastojim čim prije odgovarati na upite u inboxu kako bih savjetovanjem pomogla pri odabiru odgovarajućeg proizvoda prije kupnje. Održavanje web stranice, komunikacija s dobavljačima i pisanje bloga također je dio mog posla.

Prije 3 mjeseca sam počela raditi u Intimissimi trgovini s rubljem na pola radnog vremena (20 sati tjedno), to je bio prvi posao koji sam dobila ovdje. Kombinacija dva posla je naporna, ali vjerujem da tako najbolje učim njemački jezik. Tek kada budem sigurna da zaista tečno pričam njemački, imam u planu prvo otvoriti obrt u Augsburgu, a zatim i ostvariti puno veće planove!

Kako je voditi posao na daljinu? Koji su prednosti i nedostaci?

Svi iz tima nalaze se na različitoj lokaciji, ali uz dobru komunikaciju i susretljivost tima, sve se može ostvariti. Sastanke obavljamo i kasno navečer i rano ujutro, to nije teško dogovoriti. Whatsapp, Zoom i ostale mreže preko kojih komuniciramo uvelike su nam olakšale poslovanje, bez toga posao na daljinu ne bi bilo moguće ostvariti. Nedostatak je što se tim zapravo još nikada fizički nije našao na okupu u cijelosti jer dolazimo iz – Samobora, Siska, Zagreba, Dublina i Augsburga. Ali ne vidimo to kao nešto loše, veselimo se trenutku okupljanja, kada god on bio. Vijećanje o naljepnicama, kutijama i ostalom materijalu, odvija se u cijelom timu, a kada se donese zajednička odluka, odabrani materijali stižu na Vesninu adresu. Još jedan nedostatak je što nitko osim Vesne ne može fizički vidjeti npr.kutije, pa to ona obavlja I šalje meni potrebne snimke.

Koje sve proizvode možemo pronaći u vašoj ponudi, gdje ih kupiti?

Od kada Melli postoji, Vesna sama proizvodi sve proizvode ručno, od početka do kraja procesa. Naši prirodni sastojci uvijek su dostupni na uviđaj, i nisu testirani na životinjama (u procesu smo dobivanja Vegan oznake, pri čemu nam pomažu Prijatelji životinja).

Melli rebranding započeli smo u 2. mjesecu 2019. godine i cijeli proces je trajao dugo, ali došli smo do novog vizualnog identiteta, našli smo ambalaže koje smo htjeli i možemo reći da “nova” Melli ide u korak s vremenom. Bilo nam je važno da ambalaža bude reciklirajuća, da nas odražavaju vesele i šarene boje, jer smatramo da svijet nije crno bijeli i da boje uvelike utječu na naše raspoloženje. Dakle, svaki proizvod ima svoju boju koja je odraz određenog sastojka kojeg sadrži. Imena proizvoda vezana su za nama drage osobe, uspomene ili mjesta. Držimo do toga da pojedinačne kutije za proizvode nisu potrebne (jer ih većina ljudi baci nakon otvaranja proizvoda) i na taj način također sudjelujemo u očuvanju okoliša. Jedine kutije koje koristimo su kartonske dostavne kutije ispunjene reciklirajućim „smokićima“, 100% biološki razgradivim, napravljenima od kukuruznog škroba. Naši najprodavaniji proizvodi su redom: ISLA, ROSEA, ELI, sapuni…

Trenutna paleta proizvoda:

  • Sapuni od bijele i zelene gline za čišćenje lica, tijela i pranje ruku (u dva oblika – 100% handmade kockasti i SOS glinof na nautičkoj vrpci koji izgleda kao kolač kuglof)
  • ROSEA kolagen tonik s hidrolatom sandalovine i damask ruže, gelom crvenih algi i aloe vera gelom; za hidratizaciju normalne, osjetljive, suhe, dehidrirane i zrele kože
  • ELI kolagen tonik s hidrolatom čajevca i kadulje, gelom crvenih algi i aloe vera gelom; za hidratizaciju masne, mješovite, problematične koće sklone prištićima i aknama
  • ISLA anti age serum s 3u1 hijaluronskim kompleksom (prvim multimolekularnim kompleksom na našem tržištu) namijenjen svim tipovima kože
  • SVEA anti age krema s 3u1 hijaluronskim kompleksom, glicerinom, hidrolatom i uljem ruže, vitaminom E
  • ITA losion za tijelo na bazi ulja makadamije, slatkog badema i karate maslaca s mirisom badema I ruže
  • MAIRI 3u1 suho ulje za lice, kosu i tijelo, sa zlatnim uljem makadamije, uljem ploda divlje ruže I koštice marelice, koenzimom Q10 i fitoskvalanom

Osim navedenih proizvoda, do ove godine smo radile i zahvalnice za vjenčanja i poklon pakete za apartmane, no zbog korone toga ove godine baš i nije bilo, ali pripremamo se za iduću godinu.

Proizvodi se mogu uvijek kupiti u Melli Aromatica shopu na samoborskom trgu, na adresi Ulica sv. Ane 1a, te na našem web shopu: www.melliaromatica.com . Na sajmovima rado sudjelujemo, zadnji su nam bili Projekt Ilica i Samoborska furka, a ove godine nas još čekaju Dani grada Samobora te božićni sajam u City Centru One West, gdje ćemo cijeli prosinac imati prodajno mjesto!

Za kraj, možeš li nam savjetovati kako odabrati kvalitetnu kozmetiku?

Čitajući sastojke s razumijevanjem, to je moj najtopliji savjet. Da, sastojci izgledaju kao kvantna fizika, ali važno ih je razumjeti jer su to proizvodi koje stavljamo na kožu, lice i kosu, što smatram jednako važnim kao unos namirnica u naše tijelo. Po meni, uvijek treba stavljati kvalitetu sastojaka ispred kvantitete!