o yogi ili kako sam prestala nalaziti izgovore za nevježbanje

pexels.com

Drage mame, već i ptice na grani znaju o važnosti tjelovježbe kao važnoj komponenti holističkog pristupa zdravom životu uopće, pa neću o tome puno širiti. Ono na što bih se osvrnula je zapravo dobrobit vježbanja bilo kakvog, a znamo da je spektar širok, od brzog hodanja pa do cross fit-a.

Ja slobodno mogu reći da vježbam dugi niz godina. Međutim, u tom dugom nizu godina sam koketirala pomalo sa svime da bih našla uopće ono što mi odgovara. Bilo je tu u mom stažu aerobika, pilatesa, fitnessa, hard core fitnessa, trčanja, trbušnog plesa, vježbanja od doma uz YouTube…kao što vidite svega osim zumbe (svaka čast zumbi, al’ to sam odmah nekako znala da nije za mene).

Vježbala sam čak i pola trudnoće, negdje do 6. mjeseca, uz naravno prilagođen tempo sve dok mi je trbuh dopuštao. A onda sam postala mama i taj dio svog života potpuno zanemarila i zaboravila. Stavila sam vježbanje na zadnje mjesto na listi prioriteta, što ne mogu reći da je bilo sasvim ispravno i u redu prema samoj sebi.

Kad je beba imala negdje tri mjeseca razmišljala sam da ponovo počnem s nekom vrstom tjelovježbe i neki unutarnji glas mi je govorio da bih trebala pokušati s yogom. Misleći naravno kao i svi koji nikad nisu probali, ma daj ajde nije to za mene, moja fleksibilnost je nula, to je za posebnu vrstu ljudi, vegane, ove, one, ali opet, nešto me guralo da probam. Yoga se u gradu u kojem živim održava doslovno 300 m od moje zgrade u raznim terminima, od doslovno jutarnjih u 5 do večernjih u 20h, po veoma prihvatljivoj cijeni, tako da nije bilo nekih opravdanih izgovora. Otišla sam na prvi kao probni besplatni sat iliti praksu i prvo se zaljubila u taj ambijent. Mirni wellness ambijent za dušu i tijelo. Prigušena svjetla, svjećice, sve miriši po eteričnim uljima, toplo, ma predivno. Nisam trebala ni prostirku jer ima tamo za uzeti, ni bocu vode ma ništa, samo dobro volju. I tako je krenula moja ljubav prema yogi. Osjećaj nakon toga je bio mir, mir i samo mir. Praksa traje nekih sat i pol, s time da je zadnjih 15 minuta ostavljeno za meditaciju. Nakon prakse, instruktorica nam svima skuha čaj, pa još malo uživamo razmjenjujući dojmove. Dakle, nešto savršeno. Neću ovdje puno ni o dobrobitima yoge, jer nisam niti toliko stručna, a sve možete naći i sami na internetu.

unsplash.com

Ovim tekstom zapravo želim razbiti stereotipe bilo koje vrste, a koje sam imala i ja u pogledu prakticiranja yoge. Dakle niti moraš biti mršava, fleksibilna, utrenirana, vegan, budist, ništa slično. Sa mnom na yogu idu od mršavih srednjoškolki do žena u zrelijima godinama sa oblinama i koje rasturaju, pa sve do muževnih muškaraca čija se muževnost na yogi ogoli do zadnje. Fleksibilnost, snagu, balans, sve dobijete prakticiranjem yoge, a osim fizičkih prednosti, one mentalne su mi zapravo još i draže, još i bolje. Smirite um, opustite se, ne mislite na ništa osim na svoj dah, naučite kontrolirati svoje misli i svoje pokrete. Naučite da vam duh i tijelo rade u suradnji, naučite slušati svoje tijelo i svoj organizam, a oni će vam itekako biti zahvalni. Uz sve to, podrazumijeva se, dolazi i nastojanje da se što zdravije hranite, da brinete o svom tijelu, koje postaje sve ljepše i sve fleksibilnije. Ima različitih vrsta yoge, ali za svakog ponešto, bitno je samo da imate dobru volju i da krenete.

Kao mami, poslovnoj ženi, kućanici i sve što mi žene jesmo, yoga je puno pomogla u opuštanju, smirivanju, kontroli misli, smanjila je bolove u leđima, vratu i sve što donose različiti nezgodni položaji u kojem mame spavaju, a najvažnije od svega, poslije budem sretna i blagoslovljena jer sam učinila nešto lijepo za sebe, jer sam si priuštila da se na sat i pol maknem od svakodnevnice i budem sama sa sobom, a pritom sam opet fizički aktivna.

Ja sam ovdje naglasak stavila na yogu jer za mene je ona bolja od svih ovih drugih oblika vježbanja koje sam probala. Možda nekome neće odgovarati, ali zato hoće neki drugi oblik tjelovježbe.

Bitno je samo da krenete, da ne nalazite izgovore, poput da nemate novaca, da nemate vremena, da nemate s kim i slično. Vježbati se može od doma, u bilo koje doba i bilo što.

Na kraju, ako bolje razmislite koliko recimo novaca potrošite na ispijanje kava i pušenje cigareta s ljudima koji vam na kraju samo crpe energiju, i da taj novac stavite sa strane i uložite u mjesečnu članarinu za neku vrstu tjelovježbe, puno bolju bi stvar učinili za sebe i za svoj život i zdravlje.

I da zaključim, nije uopće bitno da vi vježbanjem dobijete tijelo kao sa fitness plakata, već da učinite nešto dobro za sebe, za svoje zdravlje jer kako kaže ona stara dobra izreka: „u zdravom tijelu, zdrav duh!“.

Maja Leskovar
MAJA Magistra ekonomije koja je živjela dugi niz godina u Splitu, udala se i zadnje 4 godine živi u Križevcima. Obožava putovanja zato je i vlasnica putničke agencije. Teški hedonist, obožava fino papati, obožava sve moguće i nemoguće wellness tretmane. Voli jako čitati i učiti strane jezike od kojih aktivno priča engleski i njemački, te pasivno talijanski i španjolski. Zaljubljenica u komedije i smijeh. Klasa pesimist koja već par godina radi na svojoj duhovnoj dimenziji i tranziciji prema optimizmu i uživanju u sadašnjem trenutku.