koliko je covid-19 promijenio naš potrošački mentalitet

Nenormalno je novo normalno. To je ono što smo do sada zaključile. A koliko je novo normalno utjecalo na naše potrošačke navike, koliko izdvajamo na nabavku, čega smo se sve odrekli, a na što više obraćamo pažnju, podijelile ste s nama u anketama prije par dana.

foto: Pepper Atelier

Kako izgleda odlazak u nabavku satirično smo već opisale, ali ono što moramo istaknuti je kako su trgovine zaista poduzele potrebne korake kako bismo se osjećali sigurno prilikom kupovine.

odlazak u nabavku prije/poslije pandemije

U usporedbi koliko često smo odlazili u nabavku prije pandemije, te koliko često sada odlazimo, svi smo nešto novo naučili. To novo bi značilo da se možemo prilagoditi situaciji da ne odlazimo svaki dan u kupovinu. Samom tom činjenicom ne trošimo novce na proizvode koje ne bismo kupili da nismo svaki dan u trgovinama. Samim time – uštedili smo.

Od ponuđenih odgovora na ovo pitanje, drastično se smanjio broj nas koji smo prije pandemije svaki dan odlazili u trgovinu. Sukladno tome se povećao broj potrošača koji u nabavku odlaze čak jednom mjesečno, ali najveći broj potrošača u trgovinu ide jednom tjedno. Dovoljno da ne pretrpavamo svoje kupovne košarice, ne izazivamo bijes u drugima i ne izlažemo se nepotrebno prečestim izlascima od doma.

fizički odlazak u trgovine još uvijek najpopularniji

Na pitanje obavljate li svoju kupovinu online ili u trgovinama, još uvijek je fizički odlazak u trgovine najpopularniji, iako se osjetno povećao broj onih kojima online kupovina više ne znači narudžba nove kolekcije iz trgovina odjeće, već dostava kutije prepune osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda.

A vaši odgovori glede promjene potrošačkih navika uglavnom su glasili vrlo slično.

“Trošim manje, pazim na zalihe, iskorištavam sve, najviše što mogu.”

“Kupujem rjeđe, svjesnije i opreznije.”

“Umjesto odjeće, cipela i torbica, kupila sam pekač za kruh, roštilj i parno kuhalo.”

“Sada više planiram obroke, pa je kupovina svjesnija.”

“Prvenstveno kupujem što je najnužnije za obitelj. Najviše trošimo na domaće voće, povrće i mesne proizvode, uglavnom sve naručujem online od raznih OPG-ovaca, a ako već moram izaći u trgovinu, odlazim u Lidl koji nam je u kvartu.”

“Kupujem racionalno, ne trošim novac na odjeću i kave vani, a vjerujem da će ove sada navike koje smo stekli, ostati i nakon što sve ovo prođe. Što se hrane tiče, nema više situacija da se pokvari jer smo jeli nešto drugo ili eventualno u restoranu. Nema food waste-a. U trgovine se ide jednom tjedno.”

“Više planiram, manje hrane se baca, ne kupujem bespotrebne stvari na koje sam prije trošila novac.”

“Svi smo doma i naravno da se puno više hrane troši. Velika je razlika kada si pet dana u tjednu odsutan.”

“Detaljnije planiramo obroke i kupovinu odrađujemo jednom u 3 tjedna kako se ne bi previše izlagali.”

Ovo su samo neki od odgovora koje ste nam ostavile.

Zaključak bi bio:

  • pametnije trošimo
  • polako se gubi impulzivna kupovina
  • planiraju se obroci i sukladno s time se baca manje hrane
  • više se pažnje obraća na domaće i lokalno
  • fokusirali ste se na trgovine koje vam ulijevaju dovoljno povjerenja adekvatnim zaštitama, čistoćom i mjerama
  • birate trgovine u kojoj možete pronaći sve proizvode, od higijenskih, tržnica voća i povrća, igračaka, odjeće i sve do proizvoda za bebe

 

Supermame se nadaju da će ova pandemija čim prije proći i kako će nam se onaj neopterećeni odlazak u nabavku ipak vratiti. Sukladno tome dijelimo i ove naše drage fotografije iz ondašnjeg vremena koje smo snimale za Lidl.