pitale smo mame što najčešće kuhaju u karanteni

pexels.com

Zbog pandemije koronavirusa prisiljeni smo većinu vremena provoditi doma i koliko god nam nedostaje onaj život koji smo imali prije svega ovog, cijenimo ove trenutke koje provodimo sa svojom obitelji. Nigdje ne žurimo, usporili smo i zajedno provodimo više kvalitetnog vremena. Napokon imamo više vremena i za druženje za stolom. Naše supermame otkrile su nam što najčešće kuhaju u karanteni, gdje nabavljaju namirnice i koliko je karantena promijenila njihove prehrambene navike.

Nastasja @chiarin.tanjuric

Supermama Nastasja otkrila nam je kako najviše inspiracije za jela ima kad je doma minimalno hrane. Kako i sama kaže, onda su kombinacije drugačije, čak i zdravije. “Budući da se najavljivala karantena, znala sam da moram nabaviti neke namirnice koje inače trebaju biti svježe, a neću moći izaći po njih. Pa smo se opskrbili mesom i ribom i napunili zamrzivač. Dogodilo se to da trenutno jedemo malo više mesa i tijesta nego inače upravo zbog tih zaliha, što svakako nisam planirala, ali ne opterećujem se previše oko toga budući da nam je sve ostalo poprilično raznoliko.” Nastasji nedostaju restorani, kao alternativa i kao doživljaj, ali navikla je svakodnevno kuhati tako da joj ovo i nije neki veliki šok. Jedino je iznenađena što svakodnevno opere i do 3 perilice suđa. “Kruh smo radili i prije, no sada ga pečemo ipak još i više. Kad poželimo nešto slatko, napravimo sami, tako da i dio suđa ode na to. Kuham i dalje raznoliko kao i prije, samo što se bolje pripremim za svaki dan po pitanju jelovnika, odnosno svaku večer dogovorimo što je sutra za ručak. To nam je dovoljno, jer uglavnom skuham malo više da imamo i za večeru.” Najviše od svega nedostaje joj jedino više svježeg voća i povrća, no to nekako nadoknadi kroz narudžbe OPG-ovima. “Sva sreća imam ženu od jaja pa toga uvijek imamo. Pratim redovito i što koji OPG ima, kako uzgaja, čak znam i pitati jesu li preživjeli vremenske nepogode, jer je danas teško naći nekoga tko striktno ekološki uzgaja namirnice, pa se zabrinem svaki put kad se dogodi mraz ili jaki vjetar. Definitivno nam se svima dogodilo to da je kvalitetna hrana dostupnija, pa iako sam vječni optimist, nekako mislim da kad sve ovo prođe ljudi će jedva dočekati da se vrate starim navikama. U nadi sam da je ovo svima veliki podsjetnik da smo okruženi s puno ljudi koji ulažu svoje vrijeme, trud i ljubav da uzgoje bolju hranu za nas i da ih i ubuduće svim snagama podržimo. Nije to samo radi njih, nego i radi nas. Ne bih voljela da ljudi prekasno shvate koliko je kvalitetna hrana bitna za naše zdravlje. Sve u svemu, u ovoj vrlo nezahvalnoj i neizvjesnoj situaciji, ipak se dogodilo i nekoliko pozitivnih stvari. Jedemo promišljeno i više nego ikad čuvamo svoju prirodu.”

Tonka @tonkina_kuzina

Supermama Tonka priznaje da najviše vremena provodi u kuhinji te na sve moguće načine pokušava ublažiti dosadu. “Kuham i pečem ono za što nisam imala vremena. To su jela koja zahtijevaju više vremena za kuhanje, a i recepti koji odavno stoje na „to do“ listi. Stvaram nove recepte te kombiniram sastojke koje još nisam spajala i sve me to sada opušta.” Jela koja sad priprema prilagodila je namirnicama koje je sada lako pronaći. U nabavku odlazi suprug jednom tjedno, svakodnevno peču kruh, a i djeca su uključena u pripremu. “Radimo domaće njoke te paštu. Kako živimo u malom mjestu uz more,u vrtu (kod roditelja) imamo domaćeg povrća i jaja. Ribu jedemo često, a sam suprug zna otići pecati. Odlazimo u šetnju po šumi tako da beremo i šparoge koje jako volimo. Koliko god sam se žalila sto živim u malom mjestu sad vidim da je to pravi blagoslov. Ljudima u malim mjestima, koji žele nešto naručiti od OPG-ova jako je teško jer teško opg-ovi dolaze do propusnica ili im je neisplativo.” Tonkina obitelj voli domaću kuhinju i svježe domaće namirnice. “Kad govorimo o slasticama, moj je favorit čokolada, a volim i aromu vanilije koja divno ističe ostale arome u slasticama, dok moja djeca najviše vole palačinke i to američke koje je moja kćerka u karanteni naučila sama pripremati (uz  nadzor). Suprug nema pojma o kuhinji. Zadužen je za roštilj i pranje posuđa.” Tonkina djeca (kćer 11 godina i sin 7 godina) pravi su mali gurmani te rado isprobavaju sve nove okuse, a među dražim su im leća, avokado, riba i šparoge. “U ovoj karanteni ima lijepih dana, no i dana koji su jako teški. Najviše mi fali sloboda, fale mi prijatelji, istinski zagrljaj, kava na suncu, gin s prijateljicama uz neki brunch. Fali mi sist u fiću i odvest se u shopping. Znam da treba izdržati, ali fali… Sreća pa je obitelj blizu nas.”

Tea @mamika.tea

U karanteni ili bez nje, u Teinom domu kuha se skoro svaki dan. Ne kuha samo ako ostane nešto od jučer. “Najčešće su to maneštre (variva) od više vrsta povrća i suhog mesa, pašte i neka bezimena jela od onoga što imam doma, jer ne ide se po svaku sitnicu u dućan (npr. bulgur/ riža/ proso/ ječam s povrćem, nekad s mesom, nekad bez). Muž radi doručak (bacite oko na story-e), a ja ručak.” Jedina razlika u odnosu na vrijeme prije karantene je u tome što svaki drugi ili treći dan Tea peče kruh. “Ponekad sam hiperaktivna i u jednom danu ispečem kruh, skuham ručak i napravim desert za blog (i poslikam ga), a nekad samo podgrijem jučerašnji ručak, ovisno o raspoloženju. Volim si zapisati na papir preko 10 jela koja bih htjela skuhati u skorije vrijeme pa se onda vodim tom listom (novi i stari recepti). Kupujem hranu i u dućanu i online, a za sad sam najzadovoljnija s OPG-om Rosman (batat i tikve). Od sve hrane najviše mi fali pizza iz jedne pizzerije, jer doma nikad ne ispadne tako dobra.”

Katarina @katarina.perutina

U Katarininom domu prehrana i kuhanje se zbog karantene nisu promijenili, ali apetiti njihove troje djece jesu, i to značajno. Time i količina onoga što svakodnevno pripremaju. “Najčešće kuham variva (gulaš, kelj, poriluk, raštika) s prosom, meso na saft s basmati rižom ili pireom, njoke koje sama napravim, pirjan (riža s kuhanom raštikom ili špinatom uz dodatak kurkume). Za večeru pasta, pite, pizze i kiflice, sve bez glutena. Pravim dosta peciva i muffina, koje jedemo za doručak i užinu, također bez glutena jer se tako suprug i ja hranimo, a vole ih i klinci jer su stvarno ukusni. Klinci jedu dosta jabuka, koje smo uzeli od opg-ova u većim količinama. Meso kupujem jednom tjedno na tržnici, od Purexa i Kramarića, povrće dostavom od opg Miklečić iz Vrbovca, brašna i jogurte u Mrkvici i Greencajgu. Jedina novina jest domaći kruh od kiselog tijesta kojeg sama dobijem fermentacijom, što prije nisam nikada radila.”

Ivana @idemo_redom

Kod supermame Ivane kuhanje je ravnopravan posao. “Budući da suprug priprema dosta hrane za dostavu, naš jelovnik kombiniram s njegovim namirnicama. Ako recimo radi burgere, dio mljevenog odvajam za naš ručak i prema tome slažem prilog… ostale dane kuhamo ili ja ili on, variva, gulaše, uobičajeno… ali smo podijeljeni, čak mogu reći da on više kuha. Moram primijetiti da i više isprobavamo neke namirnice otkako smo doma, a ono što me najviše veseli je zapravo što u miru sve i na vrijeme isplaniramo. Gotovo svakodnevno jedemo juhu, namirnica imamo taman toliko raznovrsnih da kad mi padne na pamet napraviti muffine s tikvicama – imam sve sastojke. Zašto? Zato što smo planirano kupili namirnice koje često upotrebljavamo i stignemo ih i potrošiti prije nego što se pokvare tako da manje hrane i bacamo. Orijentirani smo na kuću i tako se obavlja i kupovina, dok nam se prije korone znalo dogoditi da zafale osnovne namirnice za neko jelo, pa ipak na brzinu naručimo pizzu. Zbog toga se i zdravije hranimo. Kuham bez žurbe jer nitko ne žuri na trening i na sate engleskog, pa u zajedničkom kuhanju stignemo i isprobati sirove namirnice – tako sam otkrila da mi djeca obožavaju mrkvu i korabu! Povrće naručujemo od OPG Ivan, Velika Gorica, po ostatak namirnica suprug odlazi u trgovinu. Najčešće se jede bolonjez jer ga djeca obožavaju, ali zavoljeli su heljdu i kus kus pa se i to nađe često na meniju. Domaća juha je neizostavna. Razni složenci su uvijek hit, pogotovo ako u njima ima krumpira iako se uvijek trudim ubaciti neko novo povrće.” Ivani restorani pretjerano ne nedostaju i iako ne voli kuhati trenutno uživa pratiti kako se djeca mijenjaju i jedu sve raznovrsnije sada kada su svi četvero zajedno za stolom. “Prije smo jeli u trku, sad nekoliko obroka jedemo zajedno i to im prija. Još ću zavoljeti kuhanje zbog korone.”

Katarina @kate_homecooking

U Katarininoj maloj obitelji oduvijek se voljelo kuhati doma i to im je i prije bila svakodnevna aktivnost, no sad se zbog karantene kuhanje udvostručilo (ako ne i utrostručilo jer je stalno netko gladan).  “Uglavnom su to naša dosadašnja jela uz pokoju novu kombinaciju za koju sada imamo malo više vremena ili inspiracija s Instagrama kada nam malo ponestane ideja. Ono što je razlika jest da smo počeli sami peći sve krušne proizvode i to smo se odvažili na Sourdough avanturu, tako da se brašnimo stalno, a kuhinja (i ostatak kuće) su nam pune brasna.” Katarinin mali 2,5godišnjak jako voli pomagati u pripremi i “zasukati rukave” tako da im je kuhanje i izvor zabave i kreativnosti. “Od hranjenja startera do miješanja kruha i focaccie, valjanja piadina/tortilja/bez masnih uštipaka/pita, uvijek mu dam mali dio da sve radi isto kao i ja. Bez obzira na kreirani nered, uvijek bude jako zabavno, a on bude jako ponosan na sve ono što smo napravili.” U ovoj karanteni jako rijetko odlaze u dućan, što god mogu naručuju kao dostavu na prag i jelovnik onda baziraju tako da maksimalno iskoriste sve namirnice. Nema bacanja, posebno u ovim vremenima. Ako imaju viška podijele sa susjedima ili rodbinom. “Jako sam zadovoljna svim inicijativama koje su se uspjele realizirati u ovom teškom periodu, nabavci svježih domaćih proizvoda direktno na kućni prag. U grupi na Fb “Virtualni zagrebački plac” pronašla sam divne ljude za povrće, domaća jaja i sir, divnu domaću janjetinu za Uskrs i mnoge druge domaće stvari. Također u ovom periodu nismo odustali ni od naših redovitih dalmatinskih ribljih obroka. Svježu ribu koju nam na kućni prag u zapadnom dijelu Zg dovozi “T.O. Svježa riba” ili  kvalitetne smrznute varijante iz “Fisherija”. Bravo za sve i nadam se da će barem dio ovih inicijativa ostati i nakon što se situacija normalizira, a to je nadam se što prije.” Katarina je za kraj otkrila da joj jedino nedostaju neki njihovi mali vikend rituali, izleti i putovanja te isprobavanje nekih novih jela.

Nina @ninasvucetic

Nina je mama dva živahna dječaka – Vito (4. godine) i Mark (2. godine), koja živi u stanu u Puli s mužem Aljošom i psom Blue-om. Mama koja radi od doma nešto više od 4. godine i koja uživa u majčinstvu, kuhanju i dekoriranju –  svakodnevno! Danas broji 37. dan korona karantene s dečkima doma, a na svojem Instagram profilu svakodnevno objavljuje što se kod njih radi i što su danas jeli… tako nam je i zapela za oko. U Nininom doma kuha se svaki dan, minimalno tri obroka dnevno. Kako sada zbog trenutne situacije više vremena provode doma Nina ima i više vremena skuhati nešto što možda inače ne bi. Osim toga hrana i zajednički obroci donose im veselje. “Jutro započinjemo kavom i kakaom s dečkima. Zatim im izmiksam smoothie da prežive od gladi, dok pripremim doručak. Doručkujemo jaja u raznim kombinacijama, skutu, čvarke i pancetu, kaše s voćem i orašastim plodovima, domaći kruh, jogurt…. Zatim užinamo, najčešće voće i orašaste plodove. Ruča se kada se dečki probude i suprug dođe s posla, a svaki dan ima juha koju malci obožavaju, glavno jelo i salata koju obožavamo suprug i ja. Desert preskačemo zbog toga jer suprug nema mjere – pa sam dobila ultimatum da mogu ispeći nešto samo ako ću i ja to jesti (a ja nisam baš neka od slatkog) ili ako nam netko dođe u goste. Do večere grickamo još neku voćku, domaći čips od voća, keksić ili orašaste plodove. Dečki za večeru traže uvijek “pinke” kako od milja zovu palačinke – klasične, američke, zdravije varijante, you name it – they love it! Griz s mrvicama od kakaa. Vafle. Palentu s jogutom. Dosta pečemo u pećnici, radimo polpete od povrća i žitarica, razvlačimo pite, kuhamo brodete od sipica, rižota i svakodnevno pečemo svoj domaći kruh. U zadnje vrijeme jedemo manje mesa, pa je dosta ručaka vege, a gledamo i da barem 2x tjedno jedemo nešto iz mora.” Nina je veliki kritičar pekarskih proizvoda i voli pojesti dobar domaći kruh, a kako joj do sada nisu baš uspijevali onako dobro kako bi ona htjela – odlučila je da će ove karantenske dane iskoristiti za testiranje novih recepata i napokon pronaći THE recept za kruh kakav zaslužuje njezina obitelj.
Na njezinu veliku žalost Pula nema dostavu hrane iz trgovina prehrambenim proizvodima. Iz sigurnosnih razloga zbog koronavirusa, minimalizirala je odlaske u trgovinu na jedan put u tjednu – kada obavlja veliku kupnju za sebe, sestru i roditelje. “Povrće naručujemo iz eko OPG-a Siljan dva puta tjedno. Veseli me ta dostava na naš kućni prag s divnim sezonskim povrćem kao kinder jaje kad si mali, jer je unutra svaki put neka druga kombinacija i količina određenog povrća, što mi onda daje inspiraciju da napravim od te košarice novih i drugačijih 7 jela za ovaj tjedan. Mliječne proizvode kravlje naručujemo od Peko Mlijeko iz Savičente, a kozje od Kumparičke. Ostale BIO i teže dostupne stvari koje koristimo u svakodnevnom kuhanju naručujemo preko interneta kao i inače. Meso i bobičasto voće imamo u zamrzivaču, a posadili smo si i mini vrt na terasi – pa će ako karantena potraje, biti i jagodica i rajčica, krastavaca, tikvica, papričica i začinskog bilja, uz cvijeće i agrume. I moram priznati da su mi ovih dana bile najdraže dostave od mame i prijatelja – koji su nam ispekli i zapakirali prefine kolače, tortu, mini pince u obliku zečića, kekse – te na takav način unijeli dašak njih i zajedništva u naš dom!”