bajkoviti brend iz čijih šalica želimo piti prvu jutarnju kavu

Ima neka posebna veza između majčinstva, kave (za neke čaja)…i lijepih šalica. Upravo su nam zbog toga zapele za oko divne handmade šalice brenda Čudovišna. A tko stoji iza ovih čudesnih šalica otkrijte u intervjuu.

Andrea Peračković Žigo, mama je i supruga, po struci profesorica likovne kulture. Kako i sama objašnjava, sve što je ikada radila bilo je povezano s umjetnošću i likovnošću. Nas je prije svega zanimalo kako je nastalo ovo čudnovato ime brenda.

Uvijek sam voljela drugačije. Valjda je tako s malo „udarenima“ :-). Ne sviđa mi se (uglavnom) mainstream, meni su se obično uvijek sviđale neke stvari puno prije ili puno kasnije nego ostalima. Tako je oduvijek kod mene. I u glazbi koju sam slušala i slušam, u stilu odijevanja i u mnogim drugim odabirima. Tako sam dugo vremena na nekim portalima i mrežama koristila ime Čudovišna i to mi je nekako ušlo pod kožu, kao nadimak. Kad sam pred neko vrijeme razmišljala o nazivu svog brenda, dolazile su mi svakakve ideje na pamet ali nikako da nijedna „sjedne“. Onda mi je sinulo, ja sam čudovišna i na neki način me to određuje i odjednom je bilo logično da bude Čudovišna keramika. Sam naziv odaje i pomalo bajkovitu priču u kojoj sanjarski živim dok stvaram. Čudovišna kao izraz u smislu nečeg neobičnog, ne nužno zastrašujućeg.”

sam naziv odaje i pomalo bajkovitu priču u kojoj sanjarski živim dok stvaram

Ljubav za keramiku došla je postupno, logično i s vremenom, priča Andrea. “Toliko vremena imam glinu u rukama da mi je to nekako najnormalnija stvar na svijetu. Kao kava za dobro jutro. Još i prije srednje umjetničke škole išla sam na likovnu grupu gdje se moja kreativa počela razvijati i kada je postalo jasno da će likovnost odrediti moja buduća zanimanja. Kroz srednju školu i kasnije faks sve se samo još više razvijalo i kristaliziralo. Jednostavno volim raditi rukama, uvijek smišljam što bih mogla raditi ili od nečega napraviti nešto drugo. Tako je bilo i s keramikom. Glina je bila uvijek prisutna kao medij izražavanja a kada sam odlučila pretvoriti ju u nešto primijenjeno odnosno uporabno krenula je i keramička priča.

Andrea je, također, dugo godina vodila likovne radionice u jednoj riječkoj udruzi za djecu i osobe s posebnim potrebama gdje su radili keramiku i upravo je tada kupila svoju peć za keramiku. Tako je, prije nešto više od 12 godina, započela njena priča.

 

U ponudi brenda Čudovišna mogu se naći razni predmeti: zdjelice, šalice, broševi, satovi, božićne kuglice i ukrasi, nakit. Svi predmeti u potpunosti su ručni rad i unikati, samim tim dobivaju na posebnoj vrijednosti. Ukrašeni su pomno odabranim dizajnom i živim bojama koje Andrea posebno voli jer svojom svježinom nose djelić dječje razigranosti i nevinog optimizma. “Često svoje predmete obogatim natpisom u kojem osoba koja predmet odabere, prepoznaje sebe ili drugu osobu koju daruje. Tako moja serija nazvana “ Odlutale zdjelice” ima niz natpisa poput: “ti si moja drama”, “posvuduša”, “propuh u glavi”, “danas maštam”… Slično je i s ostalim serijama gdje rado povežem namjenu predmeta s trenutkom koji će sam ritual činiti još posebnijim. Rado prihvaćam sugestiju i želju kod narudžbi pa onda nastaju i potpuno personalizirani predmeti.

Svoju inspiraciju pronalazi na svakom koraku. “Ponekad je to samo neko moje raspoloženje i karakter. Pa nastane neka serija koja baš odražava mene, gdje si dozvolim više umjetničke slobode ili gdje primjerice crtam po predmetima keramičkom olovkom kao da radim skicu za neku sliku. Ili mi dođe slikarska faza pa nastane serija artistic šalica gdje sam se igrala debelim potezima kistom i bojama. Često je moja inspiracija priroda. Jako volim biti vani. Tako me često inspiriraju teksture: listovi, kora, kamenčići…Ipak, djelom pratim i ono što je „in“ u svijetu keramike i ono što se ljudima sviđa. To je suradnja ipak i treba osluškivati i pratiti tržište ako želiš i prodati svoj proizvod.

ne želim dočekati neke godine s mišlju „mogla sam“

Andrea je nedavno zaplovila i poduzetničkim vodama, a nas je zanimalo kako to da se odlučila na tako važan korak. “Duže vrijeme sam, uz neke manje i leteće poslovne zadatke bila „samo“ mama i velik dio vremena sam posvetila djeci. Sada kada su oni veći došlo je vrijeme za neke projekte koji su bili na čekanju. Keramika se, kako sam već rekla, razvijala već duže vrijeme i nekako je logično bilo pokušati. Ne želim dočekati neke godine s mišlju „mogla sam…“ Pa što bude, vidjeti ćemo. Za sada sam zadovoljna kako se priča razvija.

Koa prednost, no ujedno i nedostatak vlastitog biznisa Andrea navodi kreiranje radnog vremena i načina rada po želji. “Često se previše opteretim i to u razna doba dana, a i noći. Tu je također ta činjenica da radiš sam za sebe i predstavljaš sebe i naravno da stalno pokušavaš da to bude čim bolje. Još ako si perfekcionist, onda je teško staviti granicu kada je dovoljno dobro. Jer uvijek može još malo bolje. Zato je teško, ali i jako lijepo jer imaš slobodne ruke.

Za sada je uglavnom sama u proizvodnji, uz pomoć supruga i obitelji u kriznim momentima. Proces izrade keramike je, kako Andrea kaže, jako zahtjevan i potrebna je jako dobra organizacija. “Vlastiti posao znači obavljanje i još cijelog malog brdašca popratnih poslova poput fotografiranja, marketinga, odgovaranja na upite kupaca, slanja i pakiranja paketa, sređivanje papirologije…tako da, lako nije, ali mislim da se uz upornost i vjeru u sebe može uspjeti i biti itekako zadovoljan.

Priznaje da je ponekad teško uz obitelj i sve obaveze koje jedna mama ima, stizati sve, raditi, naći vremena za sebe.  “Znaju to sve mame. Ali kada se poslože neke stvari, može se. Nekad samo treba biti strpljiv i dođe sve na svoje mjesto. Ili ne dođe, ali tada nešto radite krivo.

Andrea nam je otkrila da je za izradu jednog predmeta potrebno jako puno vremena te je stoga ručni rad skuplji. “Ljudi to ne razumiju uvijek. Što je logično jer ne znaju. Sve ovisi radi li se o ljevanju u gipsane kalupe, ručnom modeliranju ili lončarenju na lončarskom kolu ali prosječno svaki mi predmet prođe kroz ruke u barem pet faza rada na njemu. Tu je obrađivanje predmeta dok je glina još u sirovom stanju kroz skraćivanje ili obradu rubova, spužvarenje kada se predmet dodatno zagladi spužvicom. Zatim slijedi sušenje koje može potrajati i do nekoliko dana pa prvo pečenje odnosno paljenje u keramičarskoj peći na temperaturama i većim od 1000 stupnjeva. Nakon toga slijede boje odnosno glazure ali i tu sve ovisi o načinima nanošenja i efektima koji se žele postići. Ponekad i nanesenu glazuru treba još dodatno retuširati i zagladiti, zatim očistiti dna predmeta od glazure da se ne zalijepe za dno peći prilikom paljenja. Onda idu na drugo paljenje. Ukoliko se nanose i specijalne boje ili listeri poput zlata tada se pali i 3. put. Svaki ciklus paljenja i hlađenja traje prosječno 24 h tako da je osim zahtjevnosti samog posla potrebno vrijeme i strpljenje. Sveukupno vrijeme za jedan artikl može varirati između tjedan dana pa čak i do 3 tjedna.” Sjetite se ovoga sljedeći put kad ćete piti kavu iz svoje handmade šalice!

uz upornost i vjeru u sebe može uspjeti i biti itekako zadovoljan

Andrein radni da započinje prvo s kavom, a najdraža joj je ona s mužem. “Zatim se spuštam u svoju radionicu koja je nekad bila garaža obiteljske kuće a sve više poprima izgled studia. Tada radim dok se djeca ne vrate iz škole kada slijedi pauza od keramike za ručak, kućanske poslove „na brzaka“, kratki predah i onda odem opet odraditi nekoliko sati u radionu. Ostaje mi večer za odmor ili pak neku moju drugu zanimaciju, vrijeme za djecu i pomaganje u školskim obavezama i aktivnostima.

Planova za budućnost je jako puno, ali se Andrea trenutno ne želi opterećivati nego će pustiti da se ideje slobodno razvijaju. Glavni i trenutni plan joj je raditi puno i u cijeloj toj priči naći zadovoljstvo i vrijeme za sebe.

Kolekcija brenda Čudovišna dostupna je za sada na društvenim mrežama – Facebooku i Instagramu, a uskoro se nada i web stranici gdje će sve biti preglednije. Dogovoreno je i nekoliko suradnji za nadolazeću sezonu pa će se uskoro jedan dio kolekcije vjerojatno moći naći u galerijama i dućanima s handmade proizvodima.