vrijeme je za odabir izvanškolskih aktivnosti

Kvalitetno organizirano slobodno vrijeme pomaže ne samo u razvijanju dodatnih kompetencija kod djece, već i u poboljšanju ponašanja i uspjeha u školi. U današnjem društvu dolazi do osvještavanja važnosti izvannastavnih aktivnosti — djeci je sve više dostupno različitih aktivnosti koje se realiziraju u skladu s njihovim potrebama i interesima. Dodatno, ne smijemo zanemariti da djeci uvijek treba osigurati dovoljno slobodnog vremena bez organizirane igre, da jednostavno budu djeca koja će boraviti u parku, prirodi ili sa svojom obitelji.

Ono što izvannastavne aktivnosti razlikuje od školskih aktivnosti jest to da se odvijaju u posebnim skupinama u koje se učenici uključuju prema vlastitom odabiru. Budući da djeca dobrovoljno odabiru aktivnosti, prisutan je visok stupanj motivacije što omogućuje širok opseg i lakše usvajanje znanja.

Ovisno o afinititetima djece, danas je u ponudi lepeza kreativnih, edukativnih i sportskih sadržaja.

Praktikum – centar za djecu i mlade već sedmu godinu, uz vodstvo priznatih umjetnika iz područja glume, filma, glazbe i likovne umjetnosti, uspješno potiče kreativni razvoj kroz provedbu izvanškolskih aktivnosti: dramske, filmske, likovne i glazbene radionice, pripreme za upise u umjetničke škole i fakultete. Edukativni programi obuhvaćaju programe za uspješnije učenje, ALOHA mentalna aritmetika, pripreme za školu te dječje kampove. Uz kreativno edukativni dio, Praktikum osmišljava i provodi aktivnosti i projekte podržane iz nacionalnih i EU fondova iz područja kulture i umjetnosti, promiče cjeloživotno obrazovanje kroz neformalno obrazovanje djece i mladih. Svima je omogućeno doći na besplatni ogledni sat, kako bi se polaznici upoznali s voditeljima radionica, dinamikom grupe i načinom rada.

DRAMSKE RADIONICE- od predškolske do odrasle dobi

Dramske radionice omogućuju mladima da se okušaju u ulogama glumaca.Kroz školsku godinu sa svakom će se grupom raditi osnovne kazališne vježbe. Počinje se s vježbama upoznavanja, prihvaćanja unutar grupe, te dramskim igrama. Slijedi razvijanje svijesti o tijelu i glasu, upoznavanje s likovima, kreiranje improvizacija, te naposljetku razrada i produkcija završne predstave.

FILMSKE RADIONICE

Polaznici filmskih radionica upoznat će se i s raznolikim filmskim formatima, eksperimentalnim i dokumentarnim, a svladat će i osnove filmskog jezika, tehniku snimanja, upoznati se sa zvukom, montažom i režijom. Radit će na svojim autorskim filmovima, samostalno i u grupi te naučiti promatrati svakodnevicu kroz filmski kadar i osvijestiti kako film čuči baš svugdje.

LIKOVNE RADIONICE

Na likovnim radionicama djeca i mladi radit će u umirujućem okruženju, gdje će se svaki pojedini polaznik poticati na izražavanje sebe kroz umjetnost. Polaznici likovnih radionica kroz nadahnuto stvaranje usvajaju, ne samo razne tehnike rada, već i koncentraciju te razvijaju sposobnost pronalaženja alternativnih rješenja i razmišljanja! Također, “Umjetnost u mom kvartu”, samostalni projekt Praktikuma odvija se u sklopu redovnog programa likovnih radionica, tijekom kojeg njihove polaznike posjećuju umjetnici s današnje scene!

PRAKTIKUM MUSIC KIDS za djecu predškolskog uzrasta!

Glazbena radionica djecu predškolske dobi upoznat će s glazbom i glazbenim instrumentima i svim njezinim čarima na njima primjeren način uz igru, priču i pokret…mašta se, pleše i pjeva, obuhvaća sve glazbene aktivnosti. Praktikum music kids program namijenjen je za dobni uzrast od 5 do 7 godina gdje se djeca  izražavaju kroz pjevanje pjesmica, izvođenje brojalica, te bubnjanjem I sviranjem perkusija. Upoznaju glazbala i različite glazbenike kroz gostovanje na satovima.Program se bazira na Waldorf pristupu (IWP) i Funkcionalnoj muzičkoj pedagogiji (FMP).

Za mlade koji se žele kvalitetno pripremiti za upis u umjetničke škole i fakultete Pratkikum organizira Pripremu učenika za upis  u Školu primjenjene umjetnosti i dizajna i Pripreme za upis na Akademiju dramskih umjetnosti.

Edukativni programi Praktikuma pomažu djeci da iskoriste svoj puni potencijal u ključnom period razvoja mozga. Današnji školski sustav postavlja određena očekivanja spram učenika, a neformalni obrazovni programi pomažu djeci koja trebaju dodatni poticaj ili žele znati više.

 

TEHNIKE UČENJA

Veliki problem s kojim se danas susrećemo je preopterećenje informacijama i otežanost pri usvajanju tolike količine znanja. Trening Tehnike učenja je interaktivnog tipa te kroz vježbe, usmjeravanje i samostalan rad polaznici uče kako lakše i učinkovitije učiti. Radi se u malim grupama, pristup je individualiziran,  pa svaki polaznik koristi vlastite udžbenike kako bi vježbanjem raznih tehnika učenja prepoznali one koje su njima najadekvatnije te odmah vidjeli i rezultate učenja. Program Tehnike učenja osnažuje učenike tehnikama brzog čitanja, izradom mentalne mape, mnemotehnikama, poboljšanje koncentracije i pamćenja te praktičnim primjerima za bolje i uspješnije učenje.

 

ALOHA mentalna aritmetika s abakusom za djecu od 4 do 13 godina

ALOHA djeci pomaže da ostvare svoj pravi potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Glavni alat je drevna naprava koju ljudi koriste već tisućama godina –  abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. Tip abakusa koji se koristi u programu je japanski ili soroban abakus. No, u programu je abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg dolazimo do glavnog cilja – treninga za mozak.

Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak  savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa. Na taj način oni operaciju simultano izvode u obje hemisfere i rezultat prebacuju iz jedne u drugu, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke.

Kako djeci samo računanje ne bi dosadilo, za njih su  osmišljene edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina.

Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstantno radi na ovim vještinama: pažnja I koncentracija, kreativnost, imaginacija i vizualizacija, prostorna orijentacija, sposobnost slušanja, analitičke vještine, fotografsko pamćenje, sposobnost opažanja.

Program se grana na dvije cjeline, ovisno o dobi djece: Tiny Tots za predškolski uzrast od navršene četiri godine i Kids za školski uzrast.

 

Termine radionica možete proučiti na: RASPORED SATI. Sve upite i prijave za Praktikum šaljite na e-mail: [email protected] ili nazovite na: +385 1 3842 482, 091/561-7391 – Karmen Đerek, voditeljica komunikacija