BUDI I TI FIT MAMA

Sretna sam što vam mogu predstaviti svoju dragu Nanu Milatić, definitivno jednu od najpozitivnijih osoba koje sam imala prilike upoznati. Ona je dipl. trenerica i to specijalizirana za vježbanje sa ženama u prenatali postnatal razdoblju. Osobno oduvijek idem na neki oblik vježbanja, kao što je pilates ili joga, a jedno vrijeme i teretana. Ali ipak, moram priznati da sam daleko od fitness junkiea, vježbanje kod mene ima status obaveze, a obaveze moraš izvršiti. Tako se pitanje gdje ću vježbati za vrijeme trudnoće nametnulo samo od sebe i imala sam veliku sreću da me moja šogorica uputila baš na Nanu! Ishvalila ju je na način da nisam previše razmišljala gdje trebam ići. I bila je u pravu. Ona je kraljica takozvanih “Fit mama”. Toliko sam se osjećala sigurno i zadovoljno u ‘njenim rukama’ da želim da si sve žene nađu svoju Nanu za vrijeme trudnoće, a i poslije. Ona spada u sretnice koja radi posao koji voli, a da citiram jednu njezinu vježbačicu “njoj to nije posao, nego poziv.”

C: Draga Nana, stvarno je gušt s tobom popričati nakon skoro dvije godine od kada smo se intenzivno družile! Prvo, moram reći da su mi ta dva puta tjedno s tobom uvelike obilježile trudnoću i učinile ju još ljepšom, zanimljivijom i podnošljivijom.

N: Neizmjerno me veseli kada tako nešto čujem. Rad s trudnicama ima jednu, volim reći, višu dimenziju. Sretna sam što u tako predivnom periodu života mogu biti uz vas, dijeliti vaša iskustva, vježbati, pomoći da se osjećate bolje.

C: Malo nam se predstavi. Sjećam se tvoje priče da si diplomski radila na temu vježbanja u trudnoći, jer si i sama tada bila trudna i nisi htjela prihvatiti da drugo stanje za tebe znači prestanak vježbanja.

N: Točno, nakon kratke pauze od fakulteta, nakon trudnoće vratila sam se s idejom da na Kineziološkom fakultetu radim diplomski na temu Fitness za trudnice. Velika želja mi je bila, obzirom da sam i sama kao sportašica uvidjela važnost vježbanja u trudnoći, raditi na osvješćivanju tjelovježbe kod trudnica u Hrvatskoj. Tada, prije dvadesetak godina, o tome se kod nas nije puno znalo i još manje radilo u fitness centrima. Jedan sam od pionira na tom području i drago mi je da su se danas stvari malo, iako ne dovoljno, ipak promijenile.

C: Moram priznati da se i meni čini da se premalo žena odlučuje na vježbanje u trudnoći. Izgleda da je prisutan taj neki strah ili mišljenje da drugo stanje znači promjena navika i uskraćivanje nekih životnih prioriteta. Pa kakav je trend vježbanja u trudnoći? Je li se odlučuju trudnice na vježbanje ili ipak još prevladava konzervativno stajalište?

N: Iako se danas o tjelovježbi u trudnoći puno više piše i govori, još uvijek smo ‘zakazali’ u samoj akciji. Naime, premalo je educiranih trenera tj. trenera koji imaju želju i znanje raditi s trudnicama, trudnice koje vježbaju su u manjini u odnosu na one koje ipak odluče (zbog straha) ne vježbati u trudnoći, a na moju veliku žalost, ne pomaže i nedovoljna suradnja između ginekologa i trenera. Često trudnice, iako nemaju rizičnu trudnoću, dobiju zabranu bavljenja sportom u trudnoći.

C: Jasno, uvijek ćemo prvenstveno poslušati doktora, ali imamo situacija kada oni sami nisu po tom pitanju sigurni, pa je najlakše reći “ne” vježbanju. Ipak, unatoč tome, još se sjećam neke famozne brojke trudnica koje su prošle tvoje satove.

N:  Uff, do danas ih oko tisuću. Sigurno. Obzirom da govorimo o periodu od dvadesetak godina.

C: Sjećam se da mi je bilo jako simpatično kako se trudnička grupa kontinuirano mijenjala…stalno nove cure dolaze, a ove koje su rodile odlaze! Moram se pohvaliti da sam osobno bila na vježbanju dva dana pred porod i čini mi se da je većina naše grupe tada bila tako ustrajna i vježbala do samog kraja. Sjećam se kako smo se svaki put pozdravljale sa curama blizu termina, jer im je svaki sat možda zadnji i ne znaju hoće li idući put doći! Onda mi je prolazilo kroz glavu…tako će se i samnom početi pozdravljati…tik tak tik tak…hahahha!

N: Da, vrlo promjenjiva grupa! Ja se uvijek tješim da će te mi se vratiti u slijedećoj trudnoći (cure me zezaju da imam pronatalnu politiku) ili nakon trudnoće, na postnatalu. A da, većina cura, kao što si i ti, vježba do zadnjeg dana, to je apsolutno točno. Nema razloga da ne bude tako obzirom da su žene koje meni dođu u dvoranu, vrlo osviještene po tom pitanju, znaju važnost i korist vježbanja u trudnoći i same pripreme za porod.

C: Pa hajde da čujemo malo općenito o dobrobiti fitnessa u trudnoći?

N: Dakle, fitness u trudnoći ima toliko dobrobiti za svaku trudnicu da je ovdje nemoguće sve nabrojati jer bi predugo trajalo. Stoga ćemo navesti samo najvažnije: tjelovježbom u trudnoći otklanjamo i smanjujemo na minimum sve tipične trudničke boljke kao što su bolovi u leđima, problemi sa cirkulacijom, zadržavanjem i nakupljanjem vode u tijelu, grčevima, konstipacijom, lošim spavanjem, prekomjernim dobitkom na težini,… A moram naglasiti i nešto što je meni jednako važno, a to je funkcionalno, utrenirano tijelo – rad na psihičkom stanju svake trudnice koja se odluči na fitness u trudnoći. To je vrlo bitna komponenta jer nije važno da imamo samo Fit mame, važno je da imamo i mame koje se dobro osjećaju u svojoj koži i koje su psihički spremne i za sam porod i za sve zahtjeve majčinstva koje slijede.

C: Ajme slažem se sa svime i evo ja potvrđujem sve gore navedeno! Imala sam sreću imati urednu trudnoću, pa sam mogla bezbrižno vježbati. Međutim, pri kraju trudnoće mi je rečeno da pripazim jer mi je skraćen cerviks. Ja sam to tebi prenijela i slušala sam svoje instinkte i, naravno, uz suglasnost doktora nastavila s vježbanjem. Bitno je da znamo osluškivati svoje tijelo. Ja sam osjećala da od trudničkih vježbi imam samo koristi. I mogu potvrditi da su to sve vježbe prilagođene ženama u drugom stanju i da ti kao takve baš pašu.

N: Ovo što si rekla je točno. Mi treneri, koji smo stručni u ovom području, tu smo za vas, ali je jako bitno da svaka trudnica osluškuje svoje tijelo jer je, ja tako volim reći, sama sebi najbolji trener.

C: Reci nam malo o preporukama za vježbanje u prvom tromjesečju?

N: Što se tiče prvog tromjesečja, preporuke su slijedeće: ukoliko se trudnica prije trudnoće nije bavila nekim sportom tj. bila fizički aktivna, u program Fitnessa za trudnice uključuje se nakon ginekološkog pregleda i dozvole liječnika, početkom drugog tromjesečja. Ukoliko je vježbala dok nije saznala da je trudna u prvom tromjesečju, može vježbati po uobičajenom programu pod uvjetom da osluškuje svoje tijelo, modificira određeni položaj koji joj ne odgovara, pripazi da ne ostaje bez daha ili se pretjerano znoji. Naravno, bilo bi poželjno da je u tom trenutku uz nju trener koji ima osnovno znanje o vježbanju u trudnoći kako bi mogao prilagoditi vježbe njenim potrebama.

C: Dakle, žene koje nisu vježbale prije trudnoće se također mogu uključiti u vježbanje za trudnice i imati koristi od toga? Nikad nije kasno, jel? I uvijek je dobrodošlo!

N: Apsolutno. Kao što nije kasno krenuti s vježbanjem u sedamdesetima, tako nije kasno ni krenuti s vježbanjem u primjerice, petnaestom tjednu trudnoće. Tjelovježba, kada je stručno vođena i prilagođena, nudi samo pozitivne učinke, i za tijelo i za duh.

C: Malo me podsjeti na pozitivne učinke vježbanja kao pripreme za porod. To se

sjećam da me jako motiviralo! U prvoj trudnoći čuješ svakakve priče o porodu i rijetko koga zaobiđe strah o istom. Slušajući tebe znala sam da sam na dobrom mjestu i da radim na tome da si ‘olakšam’ sam porod fizičkom pripremom.

N: Prije svega, jako je važno naglasiti da će svaka trudnica na trudničkom programu vježbanja, dobiti potrebna znanja i ‘alate’ kako koristiti svoje tijelo, mišiće, te kako sa istima raspolagati za vrijeme trudnoće i u trenutku poroda. Od velike važnosti je naučiti trudnicu kako se opustiti a tu su nam korisne razne vježbice disanja i relaksacije. Također, ne smijemo zaboraviti i vježbanje mišića zdjeličnog dna, o kojima se danas sve više piše i govori i koji su izuzetno važni u životu svake žene.

C: Za kraj nam reci da li ima nekih posebnih pravila kojih bi se svaka trudnica koja kreće na neki oblik vježbanja trebala pridržavati?

N: Najveća preporuka je da u svakom trenutku trudnoće, bilo to u prvom ili trećem tromjesečju, trudnica vježba pod stručnim nadzorom. Treba se dobro raspitati ‘kome se dajete u ruke’, da se tako izrazim, kada se odlučujete na vježbanje, treba redovno kontrolirati trudnoću kod svog liječnika ginekologa i paziti na signale koje nam tijelo u tom periodu šalje. Trener koji je poznavatelj prenatalnog programa znati će prilagoditi i modificirati vježbe u svakom trenutku, ali je ta komunikacija između trenera-trudnice-ginekologa također jako važna.

C: A gdje tebe možemo naći?

N: Dostupna sam na mail adresi: [email protected]ili u Šarenom studiju, Palmotićeva 22/2, u Zagrebu.


Processed with VSCO with a5 preset
CVIJETA
Po struci sam pravnica, a na Instagram volim malo pobjeći od pravog, surovog, realnog svijeta i dijeliti i pratiti male priče sreće i zadovoljstva u kockicama koje se nižu.
Volim red, estetiku, umjetnost i sve što je lijepo i paše jedno s drugim, kao prava vaga. Volim putovanja, kavu i mojih pet minuta s njom, svog mopsa i scenu kako on i naša beba dijele keks, volim pronaći dobar recept i kušati fina vina. A najviše volim biti mama. Otkad sam postala mama, organizacijskim sposobnostima dajem puno pažnje, jer želje su velike, a dan prekratak. Kroz svoj Instagram profil dijelim one trenutke od kojih se oči zasjaje i najradije bih zaplesala kao da nitko ne gleda! Tako ostanu zapisani zauvijek… jer vrijeme leti, a s djetetom pored tebe juri kao raketa. Iako mi se život okrenuo na
opačke, osjećam da je sve na mjestu i pronalazim se u citatu “everything has changed and yet, I am more me than I’ve ever been.”

Instagram: @cvijetas 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.